Huisstijl De Slegte


De Slegte is een boekhandel voor tweedehands boeken. Ze vroegen mij om een huisstijl voor ze te ontwerpen, om zo meer consistentie te creëren in hun visuele communicatie.




Poster Kinderboeken in de winkel in Antwerpen

Het logo, dat bestond uit de de woorden 'De Slegte', moest intact blijven. Dit was het vertrekpunt voor het ontwerpen van de rest van de stijl.

De boeken zijn een belangrijk onderdeel van de identiteit van de winkel. Daarom heb ik  deze boeken een prominente plek gegeven binnen de visuele communicatie.

Al snel vond ik een vorm om de verschillende soorten boeken die De Slegte verkoopt (en dat zijn er nogal wat) op een minimalistische manier te illustreren. Een eenvoudige vorm, die past bij het eenvoudige karakter van het merk. Deze illustraties vormen zo een overkoepelend thema binnen de stijl.





Ik maakte verschillende posters, boekenleggers en een ontwerp voor een canvas tas. Door hun minimalistische illustraties, strakke typografie en zwarte achtergrond zijn ze met elkaar verbonden, als een familie.