Quiddy
In opdracht van Trimbos ontwikkelde ik een campagne om downloads te realiseren voor deze app.
Quiddy is een stoppen-met-rokenapp, speciaal ontwikkeld voor jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Uniek aan Quiddy is dat gebruikers zich kunnen matchen aan een leeftijdsgenoot die ook wil stoppen met roken. Want door samen te stoppen kun je het beter volhouden.
De doelgroep moet deze app natuurlijk wel weten te vinden. Daarom ontwikkelde ik bij Jalt een campagne om de doelgroep bekend te maken met Quiddy en ze aan te sporen de app te downloaden.

Op Instagram, TikTok en Snapchat zijn verschillende advertenties ingezet. Omdat het matchen en chatten Quiddy uniek maakt, is deze functie uitgelicht. Hiermee zijn grappige situaties gecreëerd die herkenbaar zijn voor de doelgroep en daarmee de aandacht trekken. Ook wordt ingespeeld op de motivatie om geld te besparen, iets wat deze doelgroep triggert.
Daarnaast is deze video gemaakt voor op schermen in aula's van scholen, wachtkamers van huisartsen en GGD's en voor in de app zelf. Hierin wordt duidelijk uitgelegd wat Quiddy is en wat je er mee kan.

